doplňky stravy a superfoods
FITNESS

Já a Doplňky Stravy + Recenze na Cordyceps a jeho Účinky

Naučila jsem se z toho udělat zvyk. Tak nějak si už nedokážu představit den bez alespoň pár superfoods nebo klasických doplňků stravy. A jsem za to nesmírně ráda ! 🙂

Je to stejně jako se cvičením. Ze začátku se do toho musíte přesvědčit. Měsíc se takhle na každé cvičení přesvědčujete. Pak najednou zjistíte, že už se vlastně i na to cvičení začínáte těšit. Začínáte si to užívat. Z povinnosti se stane zvyk. Něco, co už k vaší denní rutině neodmyslitelně patří.

A tak to mám i s doplňky stravy.

Důležité je říct, že neužívám všechny najednou. Taky různé doplňky v průběhu roku přidávám/ubírám/měním, v závislosti na období a aktuální potřebě.

Tak či tak, rozhodla jsem se pro vás udělat výpis mých TOP SUPERFOODS & DOPLŇKŮ STRAVY :).

1. VITAMÍN C

  • Za mě jeden ze základních pilířů. Osobně se snažím každý den dodat vitamín C jak přírodní formou, tak v tabletce.
  • Zařazuji pomeranče, citrony, kiwi, ananasy, ..
  • Naše tělo není schopné si ho samo vytvořit, navzdory tomu ho ale nutně potřebuje. Proto je nutné jej dodávat, a to nejlépe vícekrát za den v menším množství. Ono naše tělíčko si totiž vezme pokaždé jen určitou část a zbytek vyloučí ledvinami.
  • Užívám každý den

 

2. VITAMÍNY SKUPINY B

  • Pilíř pro zdravou pokožku, nervovou soustavu a energetický metabolismus
  • Na příjem vitamínu by si měli dát pozor hlavně vegetariáni a vegani (absence živočisných produktů)
  • Najdeme ho v mase, vejcích, mléce, luštěniny, ořechy, listová zelenina, kvasnice, sýry, ..
  • Užívám každý den

 

3. VITAMÍN E

  • Silný antioxidant
  • Zvýšit množství by měli hlavně kuřáci
  • Pomáhá při Parkinsonově chorobě, Alzheimerovi, kardiovaskulárních onemocnění a stárnutí
  • Oříšky, sója, máslo, mléko
  • Uživám každý den

 

4. VITAMÍN D3

  • V tabletlách užívám jen v zimě, jinak není potřeba. Zdraví množství nám spolehlivě dodá sluníčko.
  • Nedostatek tohoto vitamínu se může projevit nadměrnou únavou či oslabenou imunitou

 

5. CHLORELLA A SPIRULINA

  • Podporují imunitu a detoxikaci organizmu
  • Spirulina napomáhá růstu svalů a hubnutí
  • Užívám v podobě prášku (smíchám s vodou) cca 1x týdně

 

6. MACA

  • Úžasná rostlinka na hormonální rovnováhu
  • Kombinuji buď macu v prášku, kterou přidávám do kaše, nebo klasicky v tabletkách

 

7. ASHWAGANDHA

  • Posiluje celkovou energii těla a nespočet jiných zdraví prospěšných účinků (od cholesterolu po močový měchýř)
  • Užívám denně s občasnýma přestávkama

 

 

8. CORDYCEPS (www.superionherbs.cz)

Nebo taky česky Housenice čínská patřící do tradiční čínské medicíny. Jde o houbu rostoucí ve vysokých nadmořských výškách. Nevím jak vy, ale já na čínskou a celkově přírodní medícinu velmi věřím. Dává mi to smysl. Konec konců, my lidé jsme taky neoddělitelnou součástí přirody, no ne ? 🙂

A když mi přišel email s nabídkou spolupráce, neváhala jsem. Totiž i jeden můj rodinný příslušník už čínskou medicínu vyzkoušel (diabetes) a jisté zlepšení se objevilo.

cordyceps

Já jsem si na vyzkoušení vybrala cordyceps hlavně kvůli jeho léčivým účinkům na plíce a ledviny. A je to zároveň i přířodní antibiotikum, které bojuje proti zánětům. Už asi rok mě totiž trápí opakované záněty močových cest a od ledna i dušnost (způsobená vyvolaným astmatem po zánětu průdušek).

Užívat by se měly ideálně 2 tablety na lačno ráno a večer. Já jsem užívala ale jen ráno (čím větší problémy máte, tím více navýšit množství). Těžko říct, jestli se mi stav zlepšil právě díky této houbě, ale určitý podíl si myslím na tom měla. Močový měchýř (musím zaklepat! :D) jsem teď už pár měsíců nepocítila a astma s přícházejícím teplem odešlo.

Samozřejmě to neznamená, že si dáte jednu kouzelnou tabletku a všechny problémy se vyřeší :D. Kdepak. Osobně si dávám velký pozor, abych nepromrzla, po sportu nezůstávala v propoceném oblečení, nebyla příliš dlouho v mokrých plavkách a znovu se vrátím k doplňkům stravy a vitamínům – dbám na dostatek Céčka z běžné stravy na denní bázi a celkově se snažím konzumovat “opravdové” jídlo, co mi něco předá (samozřejmě všeho s mírou a pravidlo 80/20 – někdy 70/30 😀 – je mým velkým obrazem).

Proto, prosím, nespoléhejte na to, že pár tabletek nahradí všechnu tuhle omáčku okolo. Je důležité vynakládat vlastní úsilí a poté tohle naše úsilí podpořit například zmíněnými doplňky :).

 

Macu, ashwagandhu i cordyceps můžete pořídit na eshopu www.superionherbs.cz (kde při nákupu nad 1000 Kč je doprava zdarma).

 

Užíváte doplňky stravy ? Zařazujete superfoods do stravy ? 🙂

373 total views, 9 views today

1 thought on “Já a Doplňky Stravy + Recenze na Cordyceps a jeho Účinky”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *