FITNESS

8 Tipů, Jak Hubnout bez Hladovění

Asi se shodneme na tom, že při slově hubnout nebo hubnutí si automaticky představíme hlad a hladovění. Dnes bych chtěla odpovědět na dvě otázky :

 

  1. Jak rozpoznat, zda-li mám hlad nebo hladovím

  2. Jak co nejvíce snížit pocit hladu

Pocity hladu k hubnutí jednoduše patří. Pokud se rozhodnete snížit váhu, půjdete na to buď snížením kalorií nebo přidáním cvičení. Tak či onak, dostanete se do kalorického deficitu a tělu se to zrovna 2x líbit nebude. Což dává jasně najevo kručením v břiše, které všichni moc dobře známe :D.

Důležité ale je rozpoznat, kdy je to klasický hlad rozumným snížením kalorií a kdy se jedná o hladovění a postrádání dostatečného množství živin. Druhý případ totiž k užitku rozhodně není.

zdroj: pinterest.com

Ano, možná se vám váha pohne směrem dolů rychleji, než v prvním případě, ale vezme si za to určitou daň. Jako první zmíním ztrátu energie. Cítíte se slabí, unavení, nic se vám nechce. Můžete taky pociťovat točení hlavy (např. při prudkém zvednutí) nebo se vám můžou lehce třást ruce. Kromě toho máte neskutečný hlad a na jídlo myslíte 24/7.

Následkem toho je ztráta svalů, o tom žádná. A to taky znamená, že úbytek váhy šel hlavně ze svalů. No a to nechceš. Chceš mít přece aspoň nějaký zadek.

Jako další následek přijde přejídání (protože co si budem, dlouhodobě se takhle stravovat prostě nejde) s bonusovým dárkem – naberete všechno zpět a ještě něco navíc.

Pokud se poznáváte, je na čase přidat na jídle. V dlouhodobém měřítku je to totiž to nejlepší, co můžete pro své tělo udělat. Vždyť hubnout se dá i za mnohem příznivějších podmínek :).

 

A dostáváme se k tomu, jak hlad co nejvíce snížit :

 

1) VELKÉ PORCE

Nebojte se velkých porcí. Pro mě osobně je mnohem lepší jíst méně jídel za den, za to ale pořádně objemná jídla. Déle zasytí, protože je tělo zpracovává delší dobu, a taky budete mít menší chutě, jelikož vám nebude tolik kolísat cukr v krvi.

 

2) OBJEM DĚLÁ DOJEM

Zaměřte se na objemná, ale zároveň ne tak kalorická jídla. Docílit toho můžete například nastrouháním cukety do ovesné kaše, zeleninové přílohy k hlavním jídlům, nastrouhaný květák přimíchaný k rýži, … Kreativitě se meze nekladou.

 

3) DOSTATEČNÝ PŘÍJEM BÍLKOVIN

A tím rozhodně nemyslím vajíčka na snídani, kuřecí na oběd, rybu na svačinu a vepřové na večeři. Zdrojů bílkovin je v dnešní době neskutečné množství a tak stačí si jen vybrat to pravé ořechové právě pro tebe.

Pokud budeš mít ve stravě dostatek bílkovin, budeš se cítit déle plný. Jednoduchá rovnice.

Pokud tápeš v tom, kolik je pro tebe správné množství, napsala jsem na toto téma samostatný článek Jak si vypočítat správně makra.

 

4) RADĚJI PEVNÁ NEŽ TEKUTÁ STRAVA

Denně si děláš smoothie nebo džusy, ale krátce potom už zase cítíš hlad ? Samozřejmě nic proti nim, je to perfektní zdroj vitamínů a chuťově top strop, ovšem v době redukce je vhodné tyto “smůfíčka” nahradit za pevnou stravu. Tělu trvá déle než ji stráví, a tak se cítíš i déle zasycený.

 

5) VLÁKNINA

Dbát byste měli i na dostatečný příjem vlákniny. Ta totiž v žaludku nabobtná, což vám dodá pocit větší sytosti. Vláknina je ale mimojiné důležitá i pro celkový proces trávení.

Kromě doplňků stravy (což je taky určitá cesta, jak do sebe dostat vlákninu), bych nejprve sáhla po přirozené formě : Ovoce, zelenina, ořechy, luštěniny, semínka, ..

 

6) KÁVA

Je známo, že káva výrazně snižuje chuť k jídlu. Dokonce už to i američtí vědci dokázali. No vážně.

Schválně si zkuste dát po obědě šálek kávy.

A můj tip ? S kostkou hořké čokolády !

 

7) VODA

Ne nadarmo se říká, že hlad je převlečená žízeň. Kromě toho je až neuvěřitelné, na co všechno má dostatečný příjem vody za den vliv.

Zkuste denně vypít minimálně 2-3 litry a vyčkejte na ty zázraky (ber s nadsázkou, samozřejmě :-D).

 

8) SPÁNEK

Jsem si vědoma toho, že o tom, jak je spánek důležitý, slyšíte ze všech stran. Ale víte, on je fakt vážně moc důležitý :-D.

Při nedostatku spánku se tělo dostává do stresu, kolísají hormony a jako důsledek je odpověď v podobě chutí a většího hladu.

 

883 total views, 3 views today

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *