Jablečný ocet a jeho účinky | Opravdu po něm zhubnete ?

Posledních pár týdnů vídám po všech instagramech a internetech častěji a častěji příspěvky s námětem jablečného octu, nebo-li apple cider vinegar. Samotnou mě zajímalo, co kouzelného za tímto superproduktem vězí. Jen tak to přece obletět svět nemohlo, .. Nebo jo ?

A tak jsem začala hledat, číst a zkoumat.

 

1) Tím největším a nejznámějším účinkem je JABLEČNÝ OCET AKA HUBNOUCÍ PILULKA

Carol Johnston provedl výzkum, který dokázal, že konzumací kyseliny octové v jablečném octu se jako energie ke spalování začnou upřednostňovat tuky. Což značí samozřejmě větší hubnutí.

To by bylo zatím pěkné.

Další výzkum ale dokazuje snížené účinky, pokud se vaše strava skládá ze zpracovaných potravin, sladkých nápojů a celkově nezdravého jídla. Tedy vzato z druhé strany, k nejlepším možným výsledkům při užívání jablečného octa je potřeba konzumovat komplexní sacharidy, tedy ty, které mají menší glykemický index. Jinak dobrovolná konzumace apple cider octu bude zbytečné utrpení (protože hrozná chuť).

Takže tvrzení jablečný ocet aka hubnoucí pilulka určitě pravdivé není. Žádná pilulka, ocet ani ananas nebudou spalovat tuky za vás. Opět se vracíme ke starým zásadám, a to 70% kvalitní strava / 30% cvičení. Abych to přiblížila dnešnímu článku, tak: 70% kvalitní strava / 25% cvičení / 5% doplňky stravy.

 

2) Druhé tvrzení se týká SNÍŽENÍ APETITU, aneb potlačení chuti k jídlu

Toto bylo opravdu potvrzeno, téměř všichni po požití octa pociťovali menší chutě a menší celkový hlad. Proč tomu tak je ? No jednoduše díky pachuti v ústech, kterou si všichni dokážeme živě představit (ikdyž jablečný, pořád je to OCET).

Pokud ti teda jen při slově dieta začne kručet v břiše a začneš mít chuť na čokoládu, vzala bych vyzkoušení octu za pováženou.

 

3) jablečný ocet SNIŽUJE HLADINU KREVNÍHO CUKRU

Jablečný ocet snižuje citlivost na inzulín a hladinu cukru v krvi až o 35%. Takže ano, vyplatí se zejména lidem trpící diabetem.

 

4) jablečný ocet POMÁHÁ SE ZAŽÍVÁNÍM

A to díky probiotikům. Zajímavým faktem ale je to, že pokud sníte klasické jablko, probiotik do sebe dostanete o hodně víc. Nemluvě o jiných vitamínech a taky vláknině.

 

A JAK SE JABLEČNÝ OCET (nejlépe) KONZUMUJE / DÁVKUJE ?

 

Můžete si jej dát samotný : Polévkovou lžíci 10 minut před snídaní

Pro menší utrpení : Jednu až dvě PL do pohárku čisté vody

Pro větší účinek : Předešlé dva způsoby můžete opakovat až 3x denně

 

Sečteno podtrženo,

pouhou konzumací 3 lžic jablkového octu denně nezhubnete. Slouží pouze jako malé přispění k vaší snaze, kterou tak či tak vynaložit musíte.

A já se právě rozhodla, že tuhle teorii vyzkouším na sobě. A po třech týdnech dám zase ECHO ! 😀

 

3 komentáře u “Jablečný ocet a jeho účinky | Opravdu po něm zhubnete ?

  1. B&M&P Reagovat

    Já teda mám šílené zkušenosti s jablečným octem. 😀 Jeden čas jsem měla období “Dobrý den, panáka octa si vem”.. A taky to šlo třeba po 14 dnech všechno ven. 😀 Pálení žáhy, nadměrné množství slin, bolest žaludku.. Těžko říct, asi je to o tom hlavně, jak to komu sedne.

    Baruš z B&M&P

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *