Fitness koučky z Česka – jaké mám zkušenosti ?

V dnešním článku bych se chtěla rozpovídat o tom, co mám již dlouho na srdci. Hned na úvod poznamenám, že účelem není nikoho poškodit ani pomluvit. Vše je jenom a jenom můj dojem, moje zkušenosti, mé hodnocení. MŮJ POSTOJ. Toď vše.

Za poslední 3 roky jsem stihla vyzkoušet už pár stravovacích plánů. Teď mám ale na mysli plány, které obsahují čistě a jenom makroživiny. Tedy takový spíše makrokoučink.
Mezi oslovenými trenérkami byli např. Katy Blažčíková, Simča Cahlová, Blanka Pilátová či Monča Gavlovská. Jsem si jistá, že všechny znáte. A když ne všechny, tak alespoň jednu z nich.


Ještě jednou bych chtěla zdůraznit, že každá z nich mi něco předala, všechny svému poli působnosti opravdu rozumí a dovoluji si řict, že se řadí mezi profesionálky.
Určitě čekáte, kdy přijde to ale. No, a ono přijde, nebojte. Věřím, že spoustu z vás (a jiným) holky úspěšně pomohly zhubnout a vytvarovat postavu. Samozřejmě za předpokladu spolupráce z obou stran, bez toho by to nešlo.

Ovšem pak je tu holka (myšleno JÁ), která si už řadou trápení svého těla prošla, svou blbostí se při výšce 178 cm dostala až na strašidelných 57 kg (vě věku 15-16 let), samozřejmě se po čase projevilo ZP a kila byla zpět i s nějakým tím bonusem.
Po oslovení trenérek s prosbou o pomoc jsem se ve většině případů setkala s tím stejným. Určení zhruba průměrného kalorického příjmu – což je samozřejmě pro začátek super. Odrazová hodnota, od které se určí, zda přidávat, či ubírat.

No, průběh byl vesměs takový : Nasazení konstantního příjmu (zmíněná doporučená hodnota), nějaký ten úbytek váhy. Když váha přestala klesat, nastalo snížení příjmu. A váha co ? Pořád neklesala. Tak se příjem ještě snížil… a mě trápil hlad, demotivace z žádného progressu a podobně.
Přítomnost hladu vyvolala další ZP (záchvatové přejídání) a tak to šlo pořád dokola.

 

Ono je důležité si uvědomit, že pro takový případ, jako jsem třeba já, není cesta snižovat příjem. Člověk jako já se snaží si udělat znovu co nejlepší vztah s jídlem, a ne nad ním přemýšlet 24/7 a bát se najíst, když cítím hlad. K tomu všemu mě neskutečně baví cvičit HIIT, chodit do posilovny, běhat..jednoduše být aktivní, a to si dostatečný příjem prostě žádá.
Není divu, že se sníženému příjmu tělo bránilo stagnací. Jednoduše nemělo dostatek paliva na všechen výkon a tak se snažilo si uchovat tolik, co šlo.

Ke zmíněnému zvyšování maker a celkového příjmu mě dovedla až Blanka. Ani náhodou mi hned na začátku nenastavila nějakých slabých 180 g sacharidů (k mé výšce), ale rovnou mi tam střelila 250 g. A s každým týdnem mi postupně…pozor...PŘIDÁVALA. Ano, čtete dobře. Přidávala na sacharidech. Po 2 měsících jsem se dostala skoro na 300 g denně, což je opravdu, ale opravdu královské v porovnání s tím, na co jsem byla zvyklá. A nejlepší na tom je, že rozhodně nekončím a přidávat mám v plánu dál.

A co dělá váha ? KLESÁ ! Tělo konečně začalo dostávat to, co potřebuje.
Na trénincích mám nadmíru energie, po večerech NEMÁM hlad a ráno se nebudím hladová, že bych snědla mámu i s tátou.
PROSTĚ JSEM SNAD ZA POSLEDNÍCH PÁR LET NEBYLA SPOKOJENĚJŠÍ.

Co ještě se změnilo k lepšímu ? Absolutně žádný problém jít si sednout do kavárny/restaurace. Dát si u babičky koláč, který upekla. Dát si Kinder Pingui, které fakt jako moc můžu.
A to nejlepší ? Ani nejmenší chuť na přejezení. ANI NEJMENŠÍ. Žádné chutě ani hlad = žádná potřeba se přejíst.
Dříve by mě zdaleka nenapadlo, že je to až tak jednoduché. A ono je.

Opravdu jsem tímto článkem neměla úmysl nikoho hanit. Všechny přístupy byly super, holky jsou milé a ochotné. Jenom na mě bylo potřeba trošku jiného biče (nebo spíše medu ? 😀 ).

Pokud jste dočetli až sem, tak vám děkuji :D. Jako přídavek tady mám jednu novinku – začínám s kurzem výživového poradce. Proč ? Chci se stát vlastním koučem. Chci se zdokonalovat v tom, co mě baví. A dělat, co mě baví.
Je to zatím ještě hodně dopředu informace, ale mám z toho velkou radost. Sice to bude trvat nějaký ten čas (lepší, než mít certifikát za měsíc a kde nic tu nic, že.. :D), ale ráda tomu svůj čas obětuji.

A teď už opravdu, ale opravdu článek končí 0:).

Co vy, máte nějaké zkušenosti ? Popřípadě i s jinými trenéry ? 🙂

1,000 total views, 3 views today

4 Comments

  1. Počkej, strašidelná váha 57kg na 178cm? Nepřepsala ses? Já tuhle váhu měla s 169cm a vypadala jsem normálně. Je super, že ti Blanka pomohla a ty jsi našla tu svojí správnou cestu! 🙂 u výživové poradkyně jsem byla ale z opačného důvodu – abych přibrala, ale její jídelníček se mi nelíbil. Moje přibírání bylo postaveno více méně jenom na sacharidech takže jsem to nedodržovala. Jenom se inspirovala jídly.

    WantBeFitM

  2. Tak přeji hodně štěstí s kurzem, člověk by měl dělat hlavě to co ho baví a naplnuje 🙂 Holky znám skoro všechny a je fajn mít zkušenosti s více lidmi, jak píšeš – každý ti přinese něco.. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *