Denně se “trápíte” v posilovně, doma u Insanity od Boba nebo se vydáváte běhat na svou oblíbenou trasu, a pak přijde zklamání, že se vlastně ta váha vůbec nepohla, jednoduše nevidíte žádné výsledky, začínáte být demotivovaní, chcete se na to vykašlat a jít si vzít rohlík s nutelou.
Koho by to nedemotivovalo, když se celý týden/měsíc dřete, a odměna žádná.

1) STRAVA JE ZÁKLAD
Ne nadarmo se říká 70% strava, 30% cvičení. Výsledky ve většině případů opravdu stagnují kvůli špatné volbě jídla. Můžete strávit hodinu na pásu, ale pokud potom dojdete domů a zťápete vše, co vám pod nos přijde, žádné výsledky neočekávejte. Tohle je tedy případ, kdy JÍTE VÍCE, než byste pro hubnutí měli.
Druhým případem je, že JÍTE MÁLO. Pokud jste přes den aktivní a k tomu jdete ještě cvičit, vaše tělo jednoduše spotřebuje daleko více energie, než normálně. Vy ale dodržujete určitou hodnotu, kterou máte předepsanou pro hubnutí, tak proč tedy nehubnete ? Velmi laicky řečeno, vaše tělo se dostává do určitého stresu, kdy si chce udělat zásoby, pokud by se “časy ještě zhoršily”. Tedy takový úsporný režim. Řešení ? Přidat na jídle ! Nejlépe na kvalitním jídle, ne na rohlíku s nutelou :D. Jak rychle zhubnout ?

2) CVIČÍTE PŘÍLIŠ MOC

Nikdy nezapomínejte na odpočinek. Dalo by se říct, že je stejně důležitý, jako samotné cvičení. Totiž v době, kdy necvičíme, se naše svaly začínají regenerovat, tedy tvořit. A čím více svalů, tím více tělo spálí. Takže už je jasné, že svaly jsou kámoš. Overall, pokud nedáme svalům čas na regeneraci, nebudou se měnit = nebude se měnit naše tělo. Jinak bychom mohli celou tuhle věc nazvat i přetrénování. Takže povinně minimálně 1 den v týdnu volno. Tečka.

3) CVIČÍTE STÁLE TO SAMÉ

Jednoduše se nikam neposouváte. Dojdete do posilovny, rychle si odjedete to, co vždy, nezvyšujete váhy, stále opakovaně pořád to samé. Svaly jsou na jistou zátěž již zvyklé a tak nemají potřebu se měnit.
Snažte se střídat jednotlivé druhy cvičení. Místo posilování si běžte zaběhat, na brusle, zaplavat, .. Změnou sportů budete zabírat pokaždé vždy trošku jiné svaly a ty namáhané si alespoň chvíli odpočinou. Plus to pro vás bude takové zpestření :).

4) NEDOSTATEK AKTIVITY

Můžete cvičit, ale pokud potom dojdete domů a celý den prosedíte/proležíte, zdaleke nemusíte spálit tolik, kolik myslíte, tudíž jíte stále víc, než pro hubnutí potřebujete. Mluvím o normálním denním pohybu, což zahrnuje chůzi, úklid, nakupování, cokoliv.. Opravdu se počítá všechno. VŠECHNO.

5) OPRAVDU CVIČÍTE ? 😀

Tak tohle je trošku odbočkou, ale… Opravdu se cvičení věnujete ? Pokud si denně uděláte 30 sklapovaček a 30 dřepů, to se za cvičení moc počítat nedá. Nebo třeba rádoby 30-denní výzvy, kdy první den děláte 5 dřepů a poslední den 70 dřepů…Tohle prostě cvičení není, to vám výsledky opravdu nepřinese.

 

380 total views, 6 views today

8 thoughts on “Cvičím a nehubnu – Proč ?”

  1. Vždycky když se snažím hubnout, tak stále více přibírám. Omezila jsem nezdravé jídlo, snažila se jíst hodně zeleniny i bílkovin a celkově jsem třeba vynechala bílé pečivo, nezdravé tuky a tak dále, pořád piju jen vodu, taky jsem měla nějaký ten pohyb, a začala jsem jíst pravidelně. Takže opravdu nevím, co jsem dělala špatně.

  2. Pěkně napsaný článek a určitě mnoha lidem pomůže se zamyslet, proč právě oni nehubnou. Je pravda, že i pohyb má svoje pravidla, proto je dobré mít ve fitku trenéra a probrat s ním co je dobře a co špatně. A jídlo po cvičení je taky hodně důležité, fakt se nemůžete po cestě domů stavit v nějaké hamburgárně. A taky je dobré na hubnutí příliš nemyslet a brát život s humorem :-). Já to nijak nehrotím, jím zdravě, chodím cvičit a jsem jaká jsem, hlavně, že je mi dobře.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *