1) STOP DIETÁM
Jeden z nejdůležitějších bodů. Pokud jste drželi nesmyslné diety (od bezsacharidové až po melounové), odpověď na příčinu přejídání máte jasnou. Když se přejíte, nesnažte se “potrestat”. Hlavní myšlenka u ZP je “tak teď už sním všechny dortíky, protože teď už je to jedno, a zítra najedu na přísnou dietu”. Jenže tento způsob vede jen do začarovaného kruhu. A cesta z něj je ještě víc začarovaná. Takže dejte na dobro sbohem dietám a na druhý den se snažte jíst tak, jak jíte normálně.


2)VYHNĚTE SE CHEAT DNŮM
Tohle je u některých lidí dost velký problém. Jako třeba u mě. Když jsem si řekla, že si dám tzv. volný den, nedokázala jsem to uhlídat. Prostě jsem do sebe bezmyšlenkovitě házela všechno, co jsem viděla. A vůbec mě neštvalo, že už nemám chuť ani hlad. Prostě jsem mohla, tak jsem jedla. A tomu se už říká pěkný binge.

3)UŽ ŽÁDNÉ “DOBRÉ” A “ŠPATNÉ” JÍDLO
Dost důležitý bod. Pokud budete pořád vidět nějaké jídlo jako špatné, budete si ho podvědomě zakazovat. A jakmile si ho pro jednou povolíte, je dost těžké skončit jenom u jednoho kousku. V tom druhém, častějším případě, vás čeká velký přežer.

4)PŘESTAŇTE SE TAK MOC SOUSTŘEDIT NA HUBNUTÍ
U nevyléčeného člověka vede myšlenka “zhubnout” automaticky k “jíst méně”. Jenže tohle “jíst méně” je akorát tak krok zpět. Krok k dietám a odříkávání si. Vydržíte to třeba dva týdny, ale kolotoč se dřív nebo později opět projeví.

5)MYSLETE, PŘEMÝŠLEJTE
Kdykoliv vás přepadne chuť se pořádně nacpat, zkuste se zamyslet. Sedněte si a přemýšlejte o tom, co nastane pak. Bude vám zle, bolet žaludek, budete se nesnášet a říkat si, proč jste to vlastně udělali. Opravdu to chcete ? Ten pocit, znovu a znovu ? A co ten pocit, že jste tento návyk dokázali přemoct, ten pocit hrdosti? Věřte mi, když to dokážete, budete na sebe neuvěřitelně pyšní. A s každým překonáním to bude (třeba jen o trošičku, ale bude) snadnější. Musíte věřit.

214 total views, 3 views today

4 thoughts on “5 rad, jak se zbavit záchvatového přejídání”

  1. super článok, veľmi užitočné tipy 🙂 ja napríklad počas menštruácie alebo stresového obdobia v škole mám také prejedacie záchvaty :/ čo mne pomáha, keď ma to dostihne a nedokážem s tým bojovať, je dať si namiesto sladkosti kúsok zeleniny – napríklad cherry paradajky alebo mladú mrkvu… vtedy sa ani necítim tak veľmi previnilo 😀

    Sabi z blogu Beautiful savage

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *